Khamis, 27 September 2012

Review - Rindu Cintaku

Novel terbaru kak Fauziah Ashari ini adalah sambungan 2 novel sebelum nie...iaitu Ombak Rindu dan Cinta..Tiada Akhirnya.
 
Ketiga-tiga novel ini menumpukan kepada kehidupan yang dilalui oleh Izzah Dan Hariz. Perasaan teruja untuk mengetahui sambungan cerita Izzah dan Hariz membuak-buak. Namun perasaan itu semakin mengendur apabila sekali lagi pelbagai konflik terjadi yang cuba menguji perhubungan mereka berdua.
 
Membaca novel nie...umpama menonton drama nersiri telenovela. Menunggu kesudahan cerita yang dipenuhi dengan pelbagai konflik sangat meletihkan.
 
Mungkin novel ini merupakan kesudahan cerita Izzah dan Hariz. Dimana ending kali ini menutup kamelut kisah cinta Izzah dan Hariz apabila akhirnya Izzah bahagia disamping Hariz dan cinta hati mereka.
 
Akhirnya lengkaplah trilogi kisah Izzah dan Hariz. Pada mereka yang mengikuti perkembangan kisah pasangan ini wajib lah membacanya.
 
Bagi saya, novel ketiga ini kurang menyengat dan kisah sedihnya juga kurang menyentuh perasaan berbanding ombak rindu dan cinta tiada akhirnya.
 
Cinta ini tidak akan terhakis,
cuma kealpaan yang menggores...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan