Rabu, 26 September 2012

Review - Ombak Rindu

Diantara novel dan filem....aku lebih suka baca novel dari menonton filemnya...sebab apa..dari filem..kita boleh menjangka apa yang akan terjadi selepas tiap scene tu..tapi tidak pada novel.
 
Selepas baca novel dan kemudiannya menumpang anak perempuanku (ayna) menonton dvd ombak rindu..ternyata aku tidak begitu senang atau menggemari adegan-adegan yang ada dalam filem itu. 
 
Olahan cerita penulis asal ombak rindu dan olahan oleh pengarah filem memang agak berbeza juga.
 
Apa yang ingin aku tekankan bahawa watak Izzah dalam novel lebih menjadi dan ketabahannya terserlah..berbanding dengan lakonan Maya Karin dalam filem. Namun begitu aku suka dengan watak Aaron Aziz dan Lisa Surihani dalam filem tu.
 
Dan yang paling best dan aku suka ialah....lagu ombak rindu nyanyian Hafiz Dan Adira.

Rinduku umpama ombak yang tak berhenti
Kasihmu bagai pantai yang setia menanti..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan