Khamis, 4 Oktober 2012

Review - Kau Tetap DiHati

Secara amnya, aku terhibur dengan novel ini. Penggunaan bahasa adalah menepati konsep novel, penekanan dan pengenalan watak adalah baik.

Secara peribadi aku sukar menerima watak Sophia yang aku rasa terlalu unggul. Pengenalan watak begini memerlukan imiginasi keras penulis kerana tiada contoh yang wujud dizaman ini.

Penelitian watak adalah memuaskan cuma aku rasa penggunaan bahasa percakapan adalah tidak sesuai.

Novel ini mengetengahkan perasaan kasih sayang, kekeluargaan yang utuh antara adik dan kakak serta anak dengan ibubapa.

Plot cerita dia yang tidak memenatkan otak aku berfikir. Watak-watak yang diolah sangat memuaskan dan ada masanya berjaya menyentuh hati aku.

Aku merekomenkan novel ini untuk dibaca oleh semua golongan. Korang tak akan merasa strees membacanya. Jalan ceritanya yang jelas membuat kita ingin terus membacanya sampai habis.

Dalam hati tiada sepi
andai dikau hadir
dalam memori.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan